Saturday, September 15, 2012

berhabuk

hhmmm.. lame dah x menaip ni... nak taip ape pon x tau da ni.......

ok2, mule2 nak cite la keadaan aku skng.. skng aku baru je pas abes blaja, abg sulong aku pon dah berkahwin.. iqman dan maria, kakak ipar aku tu dari kemboja, study kat uia dekat gombak ni, dah jodoh mereka tertulis.. jd nak dijadikan cerita, aku xde keje dah skng ni, ak buat ape pon xtau da ni.. alahai... ni skg nak taip ape pon dah x tau ni, apesal la malas sgt ni.. hadoiiiiiiii.....

bisness printing pon masih dlm pembelajaran lg, byk lg yg kene tau pasal ni, lgpn nak buat side income je ni, sambil2 minat jgk... niaga tebu masa bulan puasa lepas pon ok la, harga jual x mahal, cukup la nak buat tanggung aku sorg... cume skng ni, SEKARANG xde keje lg, nak apply keje yg best2 pon, fresh graduate mane nak dptnye derr...

pasni ingat nak keje sambilan sambil apply keje tetap, kerja yg aku ade free masa malam, sbb waktu malam, dpt la aku buat business cetak baju ni.. nak jd cikgu sekolah tu xtaw la, gentar jgk hati ni, darah nebes tu ade sikit2... tp alah bisa tegal biasa dong, kene harung jgk.. xpe2, kalau dah rezeki, walau sedikit, asalkan berkat, insyaAllah akan cukup makan pakai nanti.. cume skng aku xtau la, mcm xde halatuju sgt, lost abes da aku ni, kalau bg GPS kat aku pon, belum tentu lg aku dpt jumpe jalan tuju..

teringat masa dip kat segamat, senior2, junior2, kawan2, lec2, org2 kampung jementah, rindu nak lepak sane... slalu berangan nanti dah keje ade duit, mmg lepak sane la 3-4 hari nak lepas rindu mengimbau kenangan lalu.. pas lepak sane, terus naik kat ganu, lepak pulau... perh, planning mmg A, perlaksanaan tu diragui sket.. hehehe...

tp aku ade 1 angan2 yg aku nak buat, aku nak pusing 1 Malaysia bersama Nursyuhada Asyiqin binti Mazlan,      naik kereta. dari selangor, masuk kl, negeri sembilan, melaka, jb, kuantan, terengganu, kelantan, kedah, perlis, pulau pinang, then turun ke perak dan masuk selangor balik.. mase tu ade duit, beli kete 4x4, mmg lenjan sampai puas... utk sabah sarawak pulak, nanti lain masa pergi la sane kejap.. sane lg luas, mungkin biarkan masa tua nanti berjalan ke sana.. wah3... tu la aku cakap, planning mmg A, tp sekadar planning je dulu... planning kene ade... hehehehe...

oklah, bosan dah aku menaip ni, nak cau, bai..

assalammualaikum

3 comments:

  1. Ehemm. jauhnye plan. Plan la cmne nk kumpul duet hantaran dulu :p

    ReplyDelete
  2. hamboi, ni menceroboh blog org ni apsal? x malu eh?

    ReplyDelete
  3. Nursyuhada Asyiqin binti Mazlan, ku pohon akan ada perluang untuk aku menebus kembali segala kesilapanku, kerana impian itu aku mahu tunaikan.

    ReplyDelete