Wednesday, February 11, 2015

Hidup perlu diteruskan

Allah yang meletakkan perasaan di dalam hati ini

Walau berat rasa di dada dan terasa begitu rendah diri, sangat tiada keyakinan seperti dahulu

Terkadang tidak tahu akan diri ini kemana perlu di bawa

Aku hanya manusia biasa

Yang perlu juga lalui hidup ini bersama harapan terdahulu yang mahu dihampuskan namun masih wujud walau diri tidak rela untuk merasa itu

Yang merasa hanya aku dan Allah jua yang tahu

Ku yakin akan ada hikmah

Namun diri ini masih kurang imannya

Hanya mampu berdoa moga dikuatkan hati ini

Bantulah aku Ya Allah, hambamu yang begitu daif akan erti kehidupan ini

Aku tidak tahu, hanya mengharapkan bantuan dari Mu Ya Allah

Moga diri tidak lari dari apa yang perlu dicari

Demi menggapai kebahagiaan dari redha Mu Ya Allah

Walau tidak di dunia

Harapan untuk akhirat itu yang aku harapkan

Moga aku dapat memberi apa yang perlu untuk ibuku

Ibuku syurgaku dunia akhirat

No comments:

Post a Comment